Ce mașini își cumpără românii în 2022: fenomenul ciudat din piața de autoturisme începe cu Dacia
Numărul autoturismelor noi înmatriculate în România, în primele zece luni ale anului, a ajuns la 105.817 unităţi, în creştere cu 8,19% faţă de acelaşi interval din 2021, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM)
În aceeaşi categorie a autoturismelor noi, înmatriculările au crescut în octombrie cu 9,71%, faţă de aceeaşi lună din 2021, până la un volum de 10.541 de unităţi.
Potrivit datelor oficiale, pe primele zece luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 105.817 unităţi, în creştere cu 8,19%, comparativ cu intervalul similar din anul anterior, când erau consemnate 97.870 de unităţi.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, înregistrat în intervalul ianuarie – octombrie, este condus de Dacia, cu 30.906 unităţi înmatriculate, urmată de Toyota (8.623), Hyundai (8.202), Ford (7.481), Skoda (7.168), Volkswagen (6.817), Renault (6.299), Peugeot (3.056) şi Mercedes (2.977).
În ceea ce priveşte autoturismele second hand, înmatriculate pentru prima dată în România, volumul acestora a atins, în octombrie, un număr de 26.390 de exemplare, în scădere cu 20,27% raportat la aceeaşi perioadă din 2021.
La nivelul primelor zece luni din 2022 au fost înmatriculate pentru prima oară în România 268.382 de autoturisme second hand, mai puţine cu 20,65%, faţă de perioada similară a anului trecut (338.241 de unităţi).
Dacia este pe val
Dacia Spring a condus luna trecută o creștere a cererii de vehicule electrice în România, unde vehiculele electrice au câștigat în detrimentul mașinilor alimentate cu gaz petrolier lichefiat.
Cu 642 de vânzări, primul și singurul vehicul complet electric de la Dacia s-a clasat pe locul al treilea în clasamentul top-seller-urilor din România, după o pereche de modele surori, numărul 1 Sandero hatchback mic (1.172) și SUV-ul mic Duster (962) pe locul doi, potrivit datelor cercetător de piață Dafaforce.
Spring luna trecută a reprezentat jumătate din toate vânzările de vehicule electrice din țară, unde vânzările totale de mașini electrice au crescut cu 282%, până la 1.282 de unități.
Cererea de modele cu GPL a scăzut cu 21% luna trecută, făcând GPL tipul de combustibil care înregistrează un declin pe o piață generală care a crescut cu 33%, la 11.927 de unități.
„În timp ce cota de piață a GPL a scăzut la 8,6 la sută de la 14,6 la sută, cota de energie electrică a crescut la 10,7 la sută în septembrie de la 3,8 la sută în aceeași lună a anului trecut”, a declarat Benjamin Kibies, analist auto senior Dataforce.